Enamor

Lola - The Kinks

A/B Machines:

很喜欢的一首歌,第一次听到是中学的时候,当时觉得“这歌的歌词好奇怪,好像哪里不对……”,现在见多识广了,也变成“嘻嘻嘻喜闻乐见”了吧ww

 

歌词随手翻的

 
 

I met her in a club down in old Soho  

我是在旧苏活区的一家酒吧里遇见她的
Where you drink champagne and it tastes just like cherry-cola

那儿的香槟喝起来就和可乐一个样
C-O-L-A, cola  

C-O-L-A, 可乐
She walked up to me and she asked me to dance  

她向我走来,邀我跳支舞
I asked her her name and in a dark brown voice she said Lola  

我问她叫什么,她用低沉的声音回答说,她叫萝拉
L-O-L-A, Lola  

L-O-L-A, 萝拉 

la-la-la-la Lola  

啦啦啦啦,萝拉

  

Well I'm not the world's most physical guy  

好吧,就算我身体不是特别结实
But when she squeezed me tight she nearly broke my spine  

但她紧紧拥抱我的时候,我的脊椎都快断了
Oh my Lola la-la-la-la Lola  

哦我的萝拉,啦啦啦啦,萝拉
Well I'm not dumb but I can't understand  

我也不蠢,但我就是不明白
Why she walk like a woman but talk like a man  

她为什么走路像个女人,谈吐却像个男人
Oh my Lola la-la-la-la Lola la-la-la-la Lola  

哦我的萝拉,啦啦啦啦,萝拉

Well we drank champagne and danced all night  

我们喝着香槟,在电烛光下
Under electric candlelight  

跳了一整晚的舞
She picked me up and sat me on her knee  

她把我抱起来,放在她的膝上
And said little boy won't you come home with me  

说,小男孩,你要和我回家吗?
Well I'm not the world's most passionate guy  

好吧,我可能不是世界上最热情的人
But when I looked in her eyes well I almost fell for my Lola  

但当我看见我的萝拉的目光,我都快迷上她了
La-la-la-la Lola la-la-la-la Lola  

啦啦啦啦,萝拉
Lola la-la-la-la Lola la-la-la-la Lola  

啦啦啦啦,萝拉  

  

(此处没有歌词,但可以想见主人公大概是在和萝拉亲密的过程中,发现了一些奇♂怪的事情)

  

I pushed her away  

我一把将她推开
I walked to the door  

我走向门口
I fell to the floor  

我跌了一跤
I got down on my knees  

我跪倒在地
Then I looked at her and she at me  

接着我看向她,她也回望着我
Well that's the way that I want it to stay

好吧,其实这就是我想要的
And I always want it to be that way for my Lola  

我希望我和我的萝拉能一直这样
La-la-la-la Lola

啦啦啦啦,萝拉
Girls will be boys and boys will be girls  

女孩能变成男孩,男孩也能变成女孩
It's a mixed up, muddled up, shook up world   

这世界真是乱七八糟,莫名其妙,让人摸不着头脑  

...except for Lola  

……不过萝拉除外
La-la-la-la Lola  

啦啦啦啦,萝拉

Well I left home just a week before  

我一周前才离开家
And I'd never ever kissed a woman before  

我之前从没吻过别的女人
But Lola smiled and took me by the hand  

但萝拉微笑着牵起我的手
And said dear boy I'm gonna make you a man  

她说亲爱的男孩,我要让你成为一个男人

Well I'm not the world's most masculine man  

好吧,我虽然算不上特别有男子气概
But I know what I am and I'm glad I'm a man  

但至少我还知道我是个男人,我也很高兴我是个男人
...And so is Lola  

……萝拉也很高兴她是个男人
La-la-la-la Lola la-la-la-la Lola  

啦啦啦啦,萝拉
Lola la-la-la-la Lola la-la-la-la Lola  

啦啦啦啦,萝拉 

评论

热度(2)